Ako som si mohol všimnúť, na internete existuje pomerne veľa článkov a rád o tom, ako si nájsť a vybrať dobrého copywritera. Niekoľko rád a postrehov som sa rozhodol dať dokopy aj ja, pretože sa v poslednej dobe stretávam s jedným javom, s ktorým som sa predtým nestretával, pričom je dosť otravný a neekonomický. Pochopil som, že mnoho copywriterov, v podstate netuší, čo je to SEO. Problém? Áno, a veľmi veľký.
Neplaťte za niečo, čo nepotrebujete – vedzte, čo potrebujete
Na začiatok sa musím zastať aj copywriterov. V časoch, keď som naplno písal ja, som sa veľmi často stretával s tým, že zadávatelia zákaziek nevedeli presne vysvetliť, čo chcú. Aj po mojich nekonečných otázkach nakoniec prišlo to, že neboli s textami spokojní. Bral som to s chladnou hlavou, text prerobil, opäť sa pýtal na každý detail, no bez výsledku, opäť bolo niečo zle. Preto by som sa chcel najprv prihovoriť vám, milí „zadávatelia“, ak chcete od niekoho niečo, musíte tomu niečomu najprv aspoň trošku rozumieť. Inak len veľmi ťažko niekto naplní vaše očakávanie. Viete, ako sa to hovorí, nemému decku ani vlastná mať nerozumie.
Texty musia byť kompatibilné so SEO
Nehovorím, že sa vám na web nezídu aj obyčajné články bez nejakých SEO pravidiel, no SEO články sú vždy lepšou voľbou. Prečo? Pretože je to dva v jednom. Máte obsah a máte i SEO. Tieto články, teda nechať si vytvoriť – napísať tieto články však nie je vždy úplne jednoduché. Prečo? ako som spomenul v začiatku, máloktorý copywriter ovláda aj aspoň základy SEO optimalizácie. Moja rada a postreh zároveň je, že ak chcete niekomu platiť dobré peniaze za texty, najprv si ho otestujte. Ja to robím už veľmi dlhú dobu tak, že dotyčnému človeku nechám napísať krátky text na skúšku a ak skutočne vidím, že vie, čo je seo, tak s ním začnem spolupracovať naplno. Viete, bohužiaľ, nie každý sa vám na rovinu prizná, že si hovorí copywriter, aj keď v živote nepočul slovíčko SEO alebo si pod ním predstavuje pečenie koláča.